Change management consultancy - CITI
14468
home,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-14468,mega-menu-top-navigation,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive,mob-menu-slideout-over

و اما مختصری در خصوص مدیریت طرح ویا همان عامل چهارم در پروژه

در کشور ما اکثر پروژه‌ها با نظام ۳ عاملی (کارفرما، مشاور و پیمانکار) اجرا میگردد. در این نظام، وظیفه هماهنگ کردن و مدیریت امور با کارفرما می‌باشد. این وظیفه با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و وظایف و مشغله ی کارفرما به خوبی انجام نمی شود و این موضوع باعث تأخیر در زمان و افزایش هزینه‌های پروژه شده است جهت رفع این مشکل نظام ۴ عاملی که مدیریت پروژه به عنوان عامل چهارم به ۳ عامل دیگر افزوده شده در سال ۱۳۷۸ از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد شد. در این نظام وظایف کارفرما در قالب قراردادی به یک شرکت تخصصی مدیریتی واگذار می گردد.

 

شرکت سامان ایده ضمن شناخت عمیق از دیدگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص مدیر طرح و یا همان عامل چهارم شرح وظایف مصوب به شرح ذیل را با کیفیت مطلوب ارایه خواهد داد :
  • کمک به کارفرما در تکمیل مطالعات اولیه و تعریف پروژه‌ها
  • انجام هماهنگی بین مجریان طرح جهت افزایش نظارت و پوشش نظارت و مراقبت کامل بر پروژه
  • آزمون نتایج حاصل از انجام پروژه‌ها و تأیید نتایج
  • مدیریت بودجه طرح به نمایندگی از سازمان کارفرما
  • نظارت بر مخارج و هزینه‌ها با توجه به منافع و مزایای به دست آمده “نتایج”  از میزان پیشرفت پروژه
  • برنامه‌ریزی طرح و نظارت کلی بر میزان پیشرفت کلی پروژه‌ها
  • حل و فصل و رفع مشکلات و موضوعات مطرح شده در مسیر اجرای پروژه و انجام اصلاحات و تعدیلات مورد نیاز
  • انتخاب سریع مجریان پروژه‌ها
  • کسب اطمینان لازم جهت تخصیص کارایی منابع عمومی و مهارت‌ها در پروژه‌ها
  • کسب اطمینان لازم جهت تأمین محصولات جدید پروژه‌ها که سطح مناسبی از کیفیت، زمان به موقع تحویل، بودجه را دارند و بر اساس مطابقت با برنامه پیش‌بینی شده باشد.
  • ارتباط برقرار کردن با کلیه ذینفعان
  • هماهنگی و مدیریت مشترکات و وابستگی‌های بین پروژه‌ها
  • مدیریت ریسک پروژه‌ها جهت دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز
  • انجام فعالیت‌های فوق‌العاده زمان بروز فاصله در روند اجرای پروژه
  • دریافت گزارش پیشرفت پروژه‌ها در فاصله زمانی معین از مدیران پروژه
  • ارائه گزارش پیشرفت پروژه‌ها در فاصله زمانی معین برای کارفرما
  • مسئولیت تضمین کیفیت و صحت کلی برنامه
  • تمرکز بر سازگاری درونی برنامه و یکپارچگی آن با زیرساختارها و تعامل آن با سایر برنامه‌ها و استانداردهای فنی و تخصصی شرکت
  • انجام مطالعات مقدماتی
  • استاندارد کردن خواسته های کارفرما
  • مشارکت با کارفرما در تصویب برنامه تفصیلی دریافت شده از مدیران پروژه‌ها جهت انجام خدمات
  • اظهارنظر در جهت تغییر موارد (زمان، کیفیت، و . . .) ارائه شده توسط مدیران پروژه‌ها
  • اظهارنظر در جهت تغییر برنامه در طول مدت اجرا
  • تعیین زیرساخت‌های لازم و پیش‌نیاز مدیران پروژه‌ها شامل بسته‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، فیزیکی و تجهیزات، نیروی انسانی و . . . جهت عقد قرارداد
  • دریافت گزارش مدیران پروژه‌ها به صورت ماهانه، فصلی و سالانه و جمع‌بندی اظهارنظر درخصوص آنها به کارفرما و تعیین کردن عدم تطابق امور انجام شده با برنامه‌ها